Powered By Blogger

~ITU AKU LA~ ^_*

~ITU AKU LA~  ^_*

CHAT jom


ZIERA DIERA

Dari saya untuk kamu, dengar baik2...Menjwab sgaLa psoaLan yg terungkai~ (=

to : C kakak yg bernama?? F.F or kakLong.. or nama sbnar?? diri kamu La..dari c adek.. (=

Anyway...untuk pengetahuan kamu, saya bukan nk cari pasaL or jeLes or tak suka or wateva ngan kamu..Coz kamu dah meninggaLkan persoaLan2 hangat, muLanya saya maLas nk create bnda2 bengok macam kamu wat nih..tp setiap persoaLan mesti ada jawapan kan..so, meh saya terangkan untuk kamu kaLo2 kamu masih bLurr n mengong..rasa cam bodoh Lak..huh..mybe ni kaLi pertama dan kaLi terakhir saya wat bnda bengong camnih..Saya cakap berdasarkan R&D yg teLah dbuat sniri..hahak..Ikt ska kamu nk kata apa..heheh..Jgn meLenting sudeyy...nak muLa dari mana yer??hmmm....

ok Lah..1stLy...mybe kamu rasa hot (hot ke x ikot ska kamu lah.. =p ) pasal  saya text 1status mengenai kamu kat fb kan?? pas tuh kamu kata saya perasan kan??hakhak..pas2 kamu cakap saya xsuka kamu pasal kamu bagus dari saya?? BLeh saya tau kenapa saya perLu xsuka kan kamu?? JeLeskan kamu?? xpuas hati dengan kamu??? Bermakna kah kamu pada aku?? hah..kaLo kamu nk meramai kan foLLower aku skLi pun..buat apa kamu kesah?? Kesiankan aku yg masih baru Lam bLoging nih?? Ada saya mintak kamu ramaikan foLLower sya?? Saya wat bLog pun atas tugasan...n memang saya suruh org wat..dah xtahu, watpa nk bLagak pndai Lain La kamu pndai..huhuh..Bukan nya tuk wat diari2 bengok cam kamu wat tuh..orang Lain pun wat diary jugak..tp x over Lgsng macam kamu tuh..Aduh macam2 La kakak oii..Kamu sangat2 Lawak dan peLawak....Saya xpernah rasa saya ni bagus...Haisshh sangat2 memaLukan..Saya rasa kamu yg xpuas hati dengan saya..PHD dengan saya..mybe La kan..hak..coz dengan tindakan2 bengok kamu camtuh dah cukup menunjukkan yg kamu TAK SUKA SAYA..mybe..Coz saya BEKAS GF c BF kamu tuh kan?? Kamu xfaham bekas tu ape??haha..beLajar tinggi2 tak tau jugak taktau La nk cakap camna ngan orang camnih..SeLaLu nya biLa dah jd Gf seseorang, pasti c GF akan tanya pasal bnda2 Lepas Bf diorang..Tambahan Lak kamu tau saya BEKAS GF c BF kamu itu...dan bLa c GF tahu akan itu..pasti akan timbuL kecemburuan pasaL menda2 Lepas..KaLo kamu rasa tanggapan saya saLah,ok go on..Ni pndapat saya jah..huisshh pening haih nak tuLih!hak..Pham x?? ke xpaham Lg??heheh..BTW..Kamu kan tahu saya dah ada BF..wat apa dan untuk apa saya perLu xsuka kan kamu??? Kan tadak motiff Langsung..BEKAS BF kamu pun ada cakap masa dia add saya duLu (tp skang dah deLete..)..Katanya kamu memang xLeh tengok orang Lebih dari kamu..Thats mean kamu yg xsuka kan saya mybe coz saya ada keLebihan dari kamu kot??huhuhu..Tatau La kan..Sikit pun saya xkesah pasal kamu..XDAK LGSUNG OK~ 
ok2 reLax..Memang La muLanya saya agak meLenting n marah coz tindak tanduk ur BF tuh,,But now..BiLa d pk2 baLik, tadak makna Lgsg..Ok xperLu Lah nak cita saL BF kebanggaan kamu tuh..nnti cakap saya jeLes n cuba runtuhkan hbgan kamu yg utuh tuh...AsaL ampa bahagia sudah..Ahak..Macam2....

2nd...Yup saya cuba mempromosikan BLog kamo yg terhangat d pasaran tuh!! Sbb nk menggLamerkan kamu yg giLa gLamer??ermm..haha..sbb termeLenting sikit ngan kamu, n saya xkesah kaLo saya nak post apa2 kt FB saya..Lantak La orang nk cakap apa..Nak maLu?? Watpa nk maLu?? Dah memang saya camtuh..Xkan nk hipokrit Lak..Saya pun ada sdara mara, kawan2 ramai Lam tuh..BiarLa, suma org tau pangai saya camna..Nk takot watpa ..nak kata malu la?? AtLeast i'm not de biggest hipokritas! pa tu?haha,,dah nk jd gedik lak cam kamu.. =P 
TuLis daLam bLog pun sama jgak..dok promot2 daLam fb kamu tuh..orang baca sama jugak..Saja saya post kan ayat2 camtuh bg kamu baca terang2 dan jeLas..aLih2 memang kamu baca sampai suma2 skLi jugak eh..haha..Bagus3..Bf sporting Lak memang Bestt Lah!hehe..Itu menampakkan kamu muLa berinteraksi dan memberi respon kepada saya bahawa kamu benar2 jeLes dengan saya??hahak..Tatau La jeLes sbb apa.. =P 

Tindakan2 kamu memaLukan dan memakan diri kamu sndiri..Nak tau kenapa?? Coz kamu memberi respon dengan menaip segaLa macam perasaan2 dan ayat2 konon nya nk menyakitkan hati saya..HUh! Sikit pun saya xberasa..sbb kamu buat saya sedar tindakan kamu tu just saja nk bikin saya Panass dan marah??hahak.. Konon nak bg saya meLenting ngan kata2 kamu..kamu silap..sangat2 siLap..coz duLu saya penah terbaca dLm FB BF kamu.n ur BF mybe tahu tntang tu..saya bukak FB beLiau..haha..tp tu duLu..skang Lantak Lah haL ampa..tahu apa yg saya Lihat?? Saya Lihat kamu cakap kamu suka kaLo saya sakit hati..hahahaaha,.. Sangat2 mendaLam ayat tuh..Itu dah cukup menunjukkan kamu saja nk bikin saya panaasss!! So, saya sbgai orang yg x 'educated' macam kamu, Lantak kamu Lah..kamu sudah buat saya kenaL dan paham cara kamu..so, saya ikot dan buat ikot kehendak kamu...dan ni Lah hasiLnya! Baru skrang saya tuLis..saja bagi kamu suka dan sonok2 duLu...heheh~.. Lagipun Bf saya tau tntang ni..dia x bg..tp saya kena wat jugak untuk sedarkan kamu...mujur id memahami, (Ish ikot macam kamu Lak terOver) ..ok, Coz kamu sedar kan kamu seorang yg BONGKAK! SOMBONG! ANGKUH ! BERLAGAK! Apa guna Bf kamu..Cita ja La kat dia..kan teman sejiwa sehidup semati.. =P..
Bf sndiri pun pening dengan tndakan gf nya sndiri..hah..Kan bf kamu dah Larang jgn cari pasaL ngan orang..sbb saya koL bf kamu..suh jaga attitude kamu..nampaknya dia ikt jugak apa yg saya kata..bagus Lah..heheh...Nak ngadu or tanya padanya??SiLakan ..
ermm..Lawak Lah kamu ni..kamu buat orang ketawa ja ngan tindakan kamu nih.. er....~~~~


Mungkin kamu Cantik, Tinggi, Bijak Lagi pandai, tp cara kamu tersangat2 siLap..xkena pada gaya.. Dari keLakuan kamu, perangai kamu tersangat2 buruk! Educated La..cakap orang yg post kat waLL peLik2 cam saya tuh xberpeLajaran, xbersekoLah..Kamu tahu ker apa tu educated?? SbLum ckap tu wat kajian habis2.. Orang berpeLajaran/educated spti yg kamu katakan tu Layan akan tohmahan2 yg diLemparkan ??
Orang berpeLajaran mudah meLenting dan meLatah akan kata2 makian dan tohmahan yg diberikan??
Orang berpeLajran bertindakbalas secara profesional x dalam menerima tohmahan??
Orang berpeLajaran mudah merungut2 itu dan ini???
Orang berpeLajaran bermegah2 diri?? Berbangga2 diri?? Orang2 berpeLajaran mengakui keLebihan diri???
Orang2 berpeLajaran sangat taksub terhadap sesuatu bnda kah?? 

Hah cukup tuk itu...Sbb tu saya cakap kamu siLap...Mungkin saya bodoh! xberpeLajaran, xjadi ckgu macam kamu...xcantik bagus macam kamu...Tp atLeast saya bertindak menggunakan otak!! AkaL fikiran! Bukan ikot emosi...Emosi kawal sgaLanya..KaLo dah marah apa pun kita Leh wat kan, macam pembunuh la apa la suma tu..suma bertindak ikot emosi..sampai sanggup wat apa saja..,..dulu mgkin saya bertindak ikot emosi..tp persekitaran dah mengubah sgaLanya...Sangat2..kan dah masuk topik penjenayah..heak..emm..

3rd.. Kononnya nk menyedapkan hati La eh ngan tuLis ayat2 cam tuh Lam bLog?? PasaL matang Lak..huh..MATANG...Sejauh mana kematangan kamu yg dapat kamu tonjoLkan?? Apa tindakan yg menunjukkan kematangan kamu?? Ada pasti??? Orang matang teLan panadol berbijik2?? =*
Hah..tu La..orang matang x meLayan n wat tatau je apa yg saya cakap tuh..yg maki2 kamu tuh..tp kamu Layan jgak kan...Pas2 wat tanya soalan2 yg boLeh dkatakan pertanyaan soalan bodoh..Konon nk bg saya sakit hati La eh..kan saya dah cakap..saya dah tau n kenal cara kamu, so saya xkan termakan Lagi ngan ayat2 yg boLeh dkatakan GEDIK!..so, Sapa yg meLayan sbnarnya?? Sapa yg meroyan?? Kau @ Aku?? Haiskh..saya yg abaikan msej kamu yg kamu send kt fb tu..Nk saya pubLish kt sini?? emm k xyah,. nnti kamu Lak maLu...Kamu sorang kan orang pemikiran 1st dan educated..kamu yg mengakui tu..tp tindakan kamu x ubah seperti BUDAK2!! Memang saya xmatang..sbb tu xheran La kaLo tindakan2 saya ni macam budak2..padan dgn umur yg baru cukup umr ni..Tp kamu, mengaku matang, tp KeLakuan kamu sebaLiknya...Apa tu?? 

Nampaknya kamu terLaLu taksub ngan cnta baru kamu tuh...Mcam2..sapa yg meroyan nih?? Bnda2 camtu pun nk kena tunjuk eh..heheh..Jgn terOVER CONFIDENT suda..org2 yg tau je faham..  upsss..=*
Cuma bg saya agak Lawak La..macam orang baru bercinta..eh memang baru pun kan...er...emm..Anyway moga berbahagia La ea.. Tutup cerita yg tadak kena mengena nih~

ok..Kamu tahu x..Kamu dah memaLukan diri kamu sndiri..Kamu tu bakaL ckgu, tp u c..Ur attitude.?? act..?? Nk jadi perosak anak bangsa?? Kamu ada segaLanya..tp kamu terLaLu berbangga2 dengan apa yg kamu ada...Kamu terLaLu yakin dengan tndakan2 kamu tuh..Sikit xsangka camni perangai kamu...Kamu xmaLu ke?? Lain La saya ni, xpndai cam kamu, x'hot' macam kamu...n Lagi jahat dari kamu...xmiliki sprti kamu miLiki n xperfect Lah sebagus kamu!! Tp atLeast saya dapat apa yg saya mahukan n x ber jiwa kaco cam kamo cuma mereng jah..hek..Kamu seorang yg kusut oLeh kerana tndakan2 kamu?? Mybe daLam ni bLh La kamu cakap itu ini..Tp hakikatnya kamu sangat2 kusut + serabut + kesot = BermasaLah..
Kamu ada kuarga yg bagus, n saya pun tau itu..tp saya sangat2 kasihan sbb kamu buat parents kamu maLu ngan tindakan2 kamu camnih..Sangat2 xsangka..kamu dah memaLukan diri kamu sndiri!! KaLo saya tersaLah kata harap maaf,,..jgn kamu kata saya xberpuas hati pada kamu...sikit pun tadak terLintas nk bg kamu marah or wat eva..SEDARLAAH!!!! 

Saya sangat2 xpandai nk berkata2..cuma kadang2 keadaan membuatkan kita Lbih bermotivasi, matang dan menjadikan diri kita Lbh bagus,...Terima kasih sbb bg sdkit perubahan pada saya... Mcam xcaya ...huhuh..ermm....ok Lah..cukup sampai sini kot..

Bnda baru yg kamu beri pada saya..Mungkin ni yg pertama dan terakhir saya tuLis bnda2 yg xmasuk akal macam nih...HopeLy.. Tengs a Lot!! KaLo rasa xpuas hati Lg ok siLakan..KaLo suma ni betuL abaikan..heheh..or rasa kamu educated jgn layan...ngeee....Nk yg camna?? Hanya Kau yg mampu~~ =P

Sekian! (=

Zyra Diera 

 


Leave a Reply

Ziera. Powered by Blogger.
KahKahKah - Gelak dan Ketawa tak dapat dipisahkan, jika dipisahkan murunglah ia... KahKahKah - Gelak dan Ketawa tak dapat dipisahkan, jika dipisahkan murunglah ia... KahKahKah - Gelak dan Ketawa tak dapat dipisahkan, jika dipisahkan murunglah ia... KahKahKah - Gelak dan Ketawa tak dapat dipisahkan, jika dipisahkan murunglah ia... KahKahKah - Gelak dan Ketawa tak dapat dipisahkan, jika dipisahkan murunglah ia... KahKahKah - Gelak dan Ketawa tak dapat dipisahkan, jika dipisahkan murunglah ia... KahKahKah - Gelak dan Ketawa tak dapat dipisahkan, jika dipisahkan murunglah ia...

Meooww meoww.. ngeee =)

..
..

Diera

Diz is my Big FamiLy..WaLaupun maseh ada kuarga yg xcompLete kan forum neh..FamiLy HJ YUSOF..

Diz is my Big FamiLy..WaLaupun maseh ada kuarga yg xcompLete kan forum neh..FamiLy HJ YUSOF..

TokYah kesayangan kami..

TokYah kesayangan kami..
Moga2 Bertambah2 sehat hendakNYA..Kuat ceramah n seLaLu d buLi cucu cicit nyer..termasuk saya..hihi..

Followers

Dun't try diz at home..hehe


i LOVE Diera